Se vorbeste mult despre faptul ca mult prea multi tineri sufera de analfabetism functional. Adica stiu sa citeasca enuntul, insa nu pot sa interpreteze corect despre ce este vorba.
Si, din pacate, adesea repetam si noi acum aceeasi greseala. Suntem foarte atenti ca ai nostri copii sa cunoasca literele si sa „puna mana pe o carte”, insa nu mergem mai departe de atat. Desi stim foarte bine ca poti citi mecanic, iar mintea sa iti zboare in cu totul alte locuri.
Nu este insa deloc recomandabil sa incepem cu „Povesteste-mi ce ai citit”. Este cel mai probabil sa ne izbim de un refuz. Prea suna totul a scoala plicticoasa. Iar noi putem mai bine de atat. Putem sa atragem copilul sa faca una din urmatoarele:
-
Sa puna in scena
Nu ai nevoie de decoruri elaborate, doar copiii au atata imaginatie. Si poti folosi orice figurine ai prin casa pentru personaje.
-
Sa deseneze
Daca copilul este atras de desen atunci i-ai putea sugera sa deseneze anumite scene, ca sa vezi daca a putut urmari firul povestii. Nu conteaza cat de frumoase sunt desenele!
-
Sa inventeze
Povestea nu trebuie neaparat sa se termine unde s-a terminat. Ei cum ar fi continuat-o? Sau cum s-ar fi comportat diferit?
-
Legatura cu viata sa
Are povestea legatura cu ceva din viata sa? Poate ca este vorba despre animale de companie si poate vorbi despre propriul animalut. Sau despre prietenie sau familie. Important este sa poate conecta acele experiente la propriile sale experiente.
-
Un pic de studiu
La final te poti apleca si asupra detaliilor. Poate au fost unele cuvinte pe care nu le stie si le poti explica / repeta. Sau poate au fost fragmente in legatura cu care copilul are intrebari si acum, pentru ca atmosfera este relaxata, ar fi curios sa inteleaga mai multe.
Sursa foto: herfamily.ie
Citeste si
Cum il inveti pe copil sa se descurce in situatii sociale dificile?
8 metode prin care stimulezi dezvoltarea creierului la copii