Eficientizarea timpului

Din ce in ce mai multe mame lucreaza. La prima vedere nu este un lucru rau, dar astfel se nasc sentimente de vinovatie mai ales daca este vorba despre un serviciu full-time. Si vinovatia culmineaza cu stresul. Cauza este un simpla: atentia ta este impartita intre sarcinile de la birou si familie. Solutia pentru a eficientiza cumva atentie impartita, pentru a impaca si capra si varza este sa fii organizata, sa ai un plan bine pus la punct, prioritizand lucrurile si mentinandu-le echilibrate.

Pe scurt:


1. Ia-ti concediu de la serviciu cat de des poti si de fiecare data cand e nevoie. Daca cel mic are vreo activitate la scoala sau in alta parte care necesita prezenta unui parinte (serbare, prezentare, recital etc.) fa-ti timp si fii prezenta. Zilele astea nu se mai intorc si nici nu se inlocuiesc cu altceva ori se cumpara de la vreun supermarket.

2. Incercati sa aveti o zi destinata in totalitate familiei. Multe familii hotarasc ca duminica sa fie ziua in care petrec timp mai mult acasa, dar asta conteaza mai putin. Ce conteaza este ca tu sa te dedici acestei zile fara a mai rezolva, nici macar printre picaturi, un deadline, o sarcina sau a mai da cateva telefoane de serviciu. Nu azi. Azi puteti merge la film / teatru / spectacol, in parc sau sa vizitati ceva.

3. Trebuie sa inveti sa faci liste cu TO DO-uri. Ca mama care lucreaza, esti destul de ocupata. Fa-ti un plan cu toate sarcinile atat de serviciu, cat si legate de familie pentru a nu scapa ceva din vedere.

4. Intereseaza-te de o bona care sa poata sta cu copilasul / copilasii daca lucrezi si tu, si partenerul tau. Intreaba-ti prietenii si cunostintele pentru recomandari. Nu ai vrea pe oricine in preajma buburuzelor tale.

5. Fa-ti diminetile mai usoare prin pregatirea pachetelelor / a hainutelor de cu seara.

6. Ideal ar fi sa ai un serviciu cat mai aproape de casa ca in caz de vreo urgenta sa poti ajunge intr-o clipita la cel mic si nici sa nu pierzi foarte mult timp doar pe drum cand ai putea sa-l petreci in compania mereu zambitoare a celui mic.

7. Ca tot vorbeam mai devreme de lista de TO DO, la fel de bine iti poti construi si un calendar complex cu evenimetele importante: aniversari, vacante, serbari, plata facturilor, orarul / programul celor mici (daca sunt la scoala sau daca sunt la cresa) etc.

8. Cand te intorci la serviciu dupa concediul de maternitate ar fi indicat sa discuti cu managerul / HR-ul si sa stabiliti impreuna un program avand in vedere noul tau statut: de mama. In felul acesta se va gandi o solutie care sa fie reciproc avantajoasa si nimeni nu va reactiona ciudat cand tu va trebui sa pleci mai devreme pentru ca ai prezentat de la bun inceput situatia ta.

9. Incearca cat poti de mult sa stai in conexiune cu copilul chiar si cand nu sunteti in proximitate. Fie vorbiti la telefon, fie te inregistrezi si ii pui casete celui mic cu tine recitand / citind povesti. Daca se intampla sa intarzii putin la o serbare / activitate importanta pentru copil, dimineata dai ceva care sa-i aduca noroc: o bratarica, un breloc, orice care sa-l incurajeze pe cel mic si care sa-i dea siguranta ca va reusi. Si acum cu toata tehnologia asta care evolueaza mai repede ca gandul, poti filma linistita evenimentul si daca ai ratat patea de inceput, stii ca nu e ratata cu totul.

10. Desi ar parea ca nu mai e timp de nimic, incearca sa nu-ti neglijezi partenerul. Cand iti organizezi timpul, nu-l exclude. Si el este parte din ceea cce esti tu acum, nu esti doar mama si angajat, mai esti si partenera / iubita / sotia cuiva, deci fii intr-adevar, nu doar cu numele. In weekenduri puteti sa va luati o zi doar a voastra, iar cei mici sa ramana cu parintii vostri. Nu e corect fata de niciunul sa va amanati si sa nu va oferiti timp.

11. Mentine-te sanatoasa adoptand un stil de viata sanatos ca sa poti face fata cu brio vietii pline si agitate, dar in acelasi timp plina de bucurii si realizari. Sport si o alimentatie corespunzatoare iti vor mentine nivelul energiei ridicat pentru o perioada mai indelungata.

Una peste alta, nu a zis nimeni ca a fi mama e o treaba usoara, dar nu degeaba se zice ca mamele sunt super-eroi: reusesc aproape intodeauna sa asigure armonia, linistea, echilibrul in familie. Cum? E un mister, dar nu asta conteaza. Conteaza camamele, uneori neconstientizand cat de multe pot face, sunt acolo mereu pentru cei mici, iar imbratisarile, saruturile pe obraz si strangerile de mana pline de drag din partea sotului si ale copiilor sunt un izvor nesecat de energie si putere.

Adauga comentarii!